Klantgerichtheid. De term is alomtegenwoordig en soms zo moeilijk te vatten. Voor lokale besturen is het de kern van de zaak in hun uitdaging om een kwalitatieve publieke dienstverlening ten volle te garanderen.
Onze collega’s van MATConnect gaan samen met Tom Vandooren (Artevelde Hogeschool en Quest-it) op zoek naar wat u aanvangt met klantgerichtheid, hoe u de burger vanuit uw dienstverlening elke dag opnieuw centraal stelt, welke methodes u allemaal hebt aangesproken om die nobele missie steeds opnieuw te herdefiniëren, hoe uw medewerkers hun vindingrijkheid aanwenden…
Daarbij speuren zij momenteel ook op de diensten burgerzaken naar markante getuigenissen, toepassingen, vondsten,… die getuigen van een unieke invulling van klantgerichtheid. Als u uw verhaal met ons deelt (via info@matconnect.be - 300 woorden volstaan), dan neemt Uitgeverij Vanden Broele dit op in een inventaris van best practices en inspirerende cases voor andere lokale besturen, zodat uw ervaring ook ruimer kan voortleven als bron van inspiratie voor anderen.
Van inspiratie gesproken: benieuwd naar hoe andere diensten burgerzaken hun dienstverlening in ruime zin aanpakken? Heeft u zich als diensthoofd al wat verdiept in werken op afspraak maar wil u ook eens horen van een collega wat de uitdagingen waren en wat de voordelen zijn? Twijfelt u om een baliewerking op te zetten? Meer dan welkom op onze opleiding “Dienstverlening in Burgerzaken”, een boeiende dag gevuld met praktijkcases en duiding door Tom Vandooren.